Alla inlägg under januari 2013

Av Emma Berglund - 30 januari 2013 22:30

Började dagen med att trotsa blåsten och begav mig in till stan för lunch & stadsstrosande med Petra :)


En t-shirt, en kofta och en långärmad; en riktig "Emma-tröja" fick följa med hem, tacka vet jag presentkort & rabattkort ;)

Efter en god Foccatia-lunch med kyckling & curry var det bara att dra på sig mössan och trotsa vinden som nu mera hade nålliknadne snöflingor med sig, vuxenutbildningen here I come!


Hittade efter många om och men rätt sal (jag hade börjat med att leta efter en toalett som i princip var omöjliga att hitta, fick spatsera genom halva skolan och ner tre trappor innan jag ens hittade en(!), men blir lätt så då man försökt mordernicera en riktigt gammal skolbyggnad)

Hur som have, hittade rätt tillslut iallafall, och fick träffa läraren för första gången + den lilla skara till klass som jag ska ha under dessa veckor.

Dagens lektion handlade om kemiska blandningar och kemiska reaktioner, jag som i princip aldrig tycker att kemi varit roligt eller ens lätt, satt som fastklistrad framför witheboarden och skrev så pennan glödde, studerade järnpulvret & svavlet och frågade en massa, haha ja vissa frågor var väl lite överkursfrågor, men jag var så inne i det vi gjorde!


Läraren gick igenom hur vi ska skriva våra labbrapporter mm, ja jag var så uppe i allt! Så himla kul!

Hög på kemiska reaktioner, inte på kemiska substanser ;P haha!


   Tror lärarna tar detta med biologi på stort allvar, men att vi ska vara nakna på letktionen, stämmer det? ;)


Imorrn är det lektion kl 10, så håller tummarna att snöstormen som ökat mer och mer under dagen ska ha avtagit tills imorrn. Varför måste all snö alltid komma "allt på en gång", istället för "pö om pö"? Har snöat 2-3 dm bara idag(!), ja jag får väl vara glad att hunden är lika förtjust i detta väder som mig, inte alls vill vara ute utan hellre ihopkurad under ett täcke ;)


Nu ska jag varva ner med stickningen och sen sova så man orkar upp imorrn :)


Gonatt!


Av Emma Berglund - 29 januari 2013 21:24

Ja inte är det ju det lättaste att försöka plugga då man inte fått hem studiematerialet än, mamma höre dock av sig nu ikväll och sade att de hade kommit till henne idag, så hon ska hämta ut dem och få dem "skeppade" till Luleå så jag kan börja plugga på riktigt! Har iallfall idag suttit och läst igenom inlämningsfrågorna, lagt till lite stödord och egna tankar kring dem, så att det bara är att lägga till "faktan" då jag fått böckerna.


Fick mail från läraren för Nk 2 idag, tydligen så börjar de redan nu i veckan med den kursen, så blir att planera om min morgondag lite.. börjar känna lite stress över att jag ska "tenta av" den första kursen på bara 4 veckor + läsa Nk 2 samtidigt..

Fick sms av älskade Malin tidigare och fått lite pepp, det här kommer nog gå bra! ;)


Nä, nu ska jag studierna åt sidan en stund och anamma mammas hobby lite; att sticka! :)


Gokväll!


Av Emma Berglund - 28 januari 2013 20:33

Då jag i slutet av förra året inte riktigt visste vad som skulle hända i början av 2013, skulle jag jobba kvar? sjukskrivning? nytt jobb? studier? så var jag inte riktigt i fas då jag sökte till vuxenutbildningen nu i januari, de fick i ansökan i sista minut (vilket jag verkligen inte gillar att göra), och jag kände att jag inte riktigt var säker på vad jag gett mig in på då fått olika information från studievägledarna och läraren, men nu efter lite mailkonversation & samtal med läraren för första kursen börjar jag få grepp om vad som kommer att hända i vår! :)


Känns skönt att börja få kontroll över min egen tillvaro igen! att det inte är folk eller olika distanser som försöker säga till mig vad jag ska och inte ska göra.




2013, here I am!

  

Av Emma Berglund - 28 januari 2013 20:22

Då blev de att jag skaffat mig en ny blogg, på en ny bloggportal :)


ja, mamma var in en dag för att läsa på min gamla blogg på devote. se, men upptäckte att den hade blivit borttagen för att jag varit inaktiv.. det visar kanske hur mycket tid jag lagt ner på bloggandet den senaste tiden, alltså iiiinte mycket, haha!

Kan ju dock inte lova att det kommer bli mycket mer av den varan här, men ska försöka :)

Kände att det var dags att byta portal då jag känner att Devote.se är mycket mer modeinriktad än jag känner att jag själv är, så nu testar vi nått nytt!


Håll utkik! :)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards