Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Dugga 1

Av Emma Berglund - 6 februari 2013 19:53

Igår infann jag mig i skolans aula för att skriva min första dugga på Nk1a2. Letade reda på lokalen och var drygt 10 minuter i förväg, hittar rätt, går in... och tomt. Inte en person, inte en lampa tänd.. jag började titta bakom hörn och dörrar, dubbelkollade rumsnumret, ja de brukar ju oftast bara finnas en aula.. Så ja, jag var rätt iallafall, satte mig ner och förberedde mig. Ganska precis 13 dyker en av provvakterna upp, någon minut senare dyker ytterliggare en upp, men fortfarande bara jag som elev..?


Fick iallfall börja skriva min dugga, efter att jag suttit ca 10 min så dyker det upp en elev till.. (hon hade för visso förvarnat att hon skulle komma sen, överhörde jag lärarna säga), men trots en hög på drygt 10 olika kuvert med prov, så var det bara jag och denna tjej som satt och skrev prov.


Dock var det inte mycket till uppstyrt; Skulle jag skriva en fråga per papper? Fick jag nått kladdpapper? hur skulle jag skriva sidonr? fick jag gå så fort jag var klar, eller sitta minst en timma (som de har på universitetet)? mm.. Då man frågade provvakterna så visste det inget, "oj, nej det vet jag inte, det vågar jag inte svara på". Så nu hoppas jag då att det blev rätt till slut, annars skyller jag på dålig info ;P

Kändes ändå relativt bra skrivet, nu är det bara att börja plugga inför nästa dugga & inlämningar..


Efter duggan blev det ut med Laban, skotta av bilen och sedan plocka upp Petra, först förbi på arbetsförmedingen, sedan en tur ut till Storheden, storhandling stod på listan.. Fick bla med mig 3,2 kg färsk lax hem, frågan är bara vad jag ska hitta på att göra av allt? :)


Blev iallafall lax på saltbädd i ugn till middag igår, och grannen Anne tittade över en stund innan vi tog en uppfriskande kvällspromenad med hundarna.


Avslutade kvällen framför tvn med den otroligt härliga må-bra-serien "The new normal"


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Berglund - 13 februari 2013 20:00

Började dagen med att få ett smärre världshav på golvet inne i badrummet.. Kände då jag duschade att vattnet samlades lite mer än vanligt kring fötterna, men tänkte inte så mycket på det, förrän jag duschat färdigt och drog bort duschdraperiet.. Japp...

Av Emma Berglund - 13 februari 2013 11:27

Nyss ringde det på dörren, och utanför stod det 2 söta kvinnor, började undra vad de hade på hjärtat, tills jag såg hur hon plockade fram bibeln och en liten bunt broschyrer..   Hon visar i broschyrerna vad "temat" med bibeln är, och plockar fram...

Av Emma Berglund - 12 februari 2013 20:34

Jag minns så väl första gången jag skulle träffa dig, mamma hade berättat att storebror Daniel´s kompis Marcus hade en lillasyster som hette Malin, som gärna ville att jag skulle komma och hälsa på, (visst nu efteråt så vet jag ju att det var våra ma...

Av Emma Berglund - 10 februari 2013 21:50


Igår blev det ganska lugnt under dagen, jag plockade på här hemma och fortsatte rensa lite i klädkammaren, sakta men säkert tar det sig. Skoställen är ihopskruvade och väntar på att få fyllas med skor. Några kyliga promenader med hunden hann man ju m...

Av Emma Berglund - 8 februari 2013 22:44


Igår hade man en heldag på stan med mor & lillasyster, även lillebror var med en stund. Mamma tittade förbi här på förmiddagen, snackade lite, busade på med Laban medan jag gjorde mig klar, kladdade på fejset och hittade nått att ha på mig. Vi plocka...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards