Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Emma Berglund - 3 februari 2013 19:22

fredags åkte jag efter lite pluggande in till stan för att uträtta lite ärenden, gick först förbi på jobbet och lämnade in mitt passerkort. Kändes väldigt vemodigt då jag burit med mig det de senaste 5 åren. Men samtidigt känns det skönt att få avsluta ett kapitel och påbörja ett nytt! Som jag själv valt!


Andra ärendet var bla att gå in hos optikern och få några nya skruvar till ett par av mina glasögon. Jag har de senaste halvåret (minst) gått med glasögon som saknat 1 eller 2 skruvar, var. Jag har 2 par, så när de ena inte gick att använda så böt jag bara till det andra, men som sagt, det senaste halvåret har jag haft 2 par som ej varit fulldugliga. Så, åkte in till optikern i hopp om att få nya skruvar inskurvade, men hon kommer tillbaka med en heeelt ny båge! Samma som den jag hade, men i nyskick! Vi var lite oroliga att gängarna till skruvarna hade gått sönder så jag fick ett helt nytt par, hon blinkade lite åt mig och sade "visst kommer du in med det andra paret också så vi får det fixat, innan garantin går ut ;) "  


Senare mot kvällen kom C hem från Kiruna igen och vi hade en vanlig mysfredag i soffan framför en film. Otrolgit mysigt då de var en riktig snöstorm ute!


I lördags hade vi en riktig shoppingdag, eller vi och vi, var ju mer C som stod för storshoppandet. Han fick med sig 2 nya jeans, en tjocktröja, ett nytt snowboardställ (täckbyxor + jacka), tror ev han fick med sig en t-shirt också.. någon hade spenderarbyxorna på sig ;)


Själv hade jag redan i fredags varit in hos Eleonora, och hittade en bikiniöverdel som jag lade undan så C också skulle få se den. Så sagt och gjort, på lördagen tittat vi in hos härliga Eleonora så att C fick godkänna vad jag hade hittat. Den kostade nästan 600:-, men har man sånna cans som jag har då är det tyvärr bara att punga ut.. senast jag hittade en bikini i Luleå eller Piteå som faktiskt passade var väl sådär 4-5 år sedan, senast jag köpte en ny var i Stockholm (2-3 år sedan?) så kände att nu tusan ska jag unna mig denna! och C kunde inte mer än hålla med om det :)

Nu behöver jag inte längre bara ligga still och vara rädd att det ska bli nått nip-slip eller liknande så fort man gör nått, den nya överdelen gör att allt sitter där de ska, och är dessutom snygg(!!)


Så vollybollplanen - i sommar kommer även jag spela! ;)


  


Nu ska jag fortsätta pluggandet, har dugga nu på tisdag, så ska försöka få in så mycket information & fakta innanför pannbenet som möjligt innan dess.


Going in to plugg-mode..


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards