Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Hög på kemiska reaktioner

Av Emma Berglund - 30 januari 2013 22:30

Började dagen med att trotsa blåsten och begav mig in till stan för lunch & stadsstrosande med Petra :)


En t-shirt, en kofta och en långärmad; en riktig "Emma-tröja" fick följa med hem, tacka vet jag presentkort & rabattkort ;)

Efter en god Foccatia-lunch med kyckling & curry var det bara att dra på sig mössan och trotsa vinden som nu mera hade nålliknadne snöflingor med sig, vuxenutbildningen here I come!


Hittade efter många om och men rätt sal (jag hade börjat med att leta efter en toalett som i princip var omöjliga att hitta, fick spatsera genom halva skolan och ner tre trappor innan jag ens hittade en(!), men blir lätt så då man försökt mordernicera en riktigt gammal skolbyggnad)

Hur som have, hittade rätt tillslut iallafall, och fick träffa läraren för första gången + den lilla skara till klass som jag ska ha under dessa veckor.

Dagens lektion handlade om kemiska blandningar och kemiska reaktioner, jag som i princip aldrig tycker att kemi varit roligt eller ens lätt, satt som fastklistrad framför witheboarden och skrev så pennan glödde, studerade järnpulvret & svavlet och frågade en massa, haha ja vissa frågor var väl lite överkursfrågor, men jag var så inne i det vi gjorde!


Läraren gick igenom hur vi ska skriva våra labbrapporter mm, ja jag var så uppe i allt! Så himla kul!

Hög på kemiska reaktioner, inte på kemiska substanser ;P haha!


   Tror lärarna tar detta med biologi på stort allvar, men att vi ska vara nakna på letktionen, stämmer det? ;)


Imorrn är det lektion kl 10, så håller tummarna att snöstormen som ökat mer och mer under dagen ska ha avtagit tills imorrn. Varför måste all snö alltid komma "allt på en gång", istället för "pö om pö"? Har snöat 2-3 dm bara idag(!), ja jag får väl vara glad att hunden är lika förtjust i detta väder som mig, inte alls vill vara ute utan hellre ihopkurad under ett täcke ;)


Nu ska jag varva ner med stickningen och sen sova så man orkar upp imorrn :)


Gonatt!


 
 
Ingen bild

Emelie

2 februari 2013 14:43

Vad bra att du tycker att det är kul på lektionerna, försök fortsätta hålla kvar den känslan så kommer det gå lätt och bra! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Berglund - 13 februari 2013 20:00

Började dagen med att få ett smärre världshav på golvet inne i badrummet.. Kände då jag duschade att vattnet samlades lite mer än vanligt kring fötterna, men tänkte inte så mycket på det, förrän jag duschat färdigt och drog bort duschdraperiet.. Japp...

Av Emma Berglund - 13 februari 2013 11:27

Nyss ringde det på dörren, och utanför stod det 2 söta kvinnor, började undra vad de hade på hjärtat, tills jag såg hur hon plockade fram bibeln och en liten bunt broschyrer..   Hon visar i broschyrerna vad "temat" med bibeln är, och plockar fram...

Av Emma Berglund - 12 februari 2013 20:34

Jag minns så väl första gången jag skulle träffa dig, mamma hade berättat att storebror Daniel´s kompis Marcus hade en lillasyster som hette Malin, som gärna ville att jag skulle komma och hälsa på, (visst nu efteråt så vet jag ju att det var våra ma...

Av Emma Berglund - 10 februari 2013 21:50


Igår blev det ganska lugnt under dagen, jag plockade på här hemma och fortsatte rensa lite i klädkammaren, sakta men säkert tar det sig. Skoställen är ihopskruvade och väntar på att få fyllas med skor. Några kyliga promenader med hunden hann man ju m...

Av Emma Berglund - 8 februari 2013 22:44


Igår hade man en heldag på stan med mor & lillasyster, även lillebror var med en stund. Mamma tittade förbi här på förmiddagen, snackade lite, busade på med Laban medan jag gjorde mig klar, kladdade på fejset och hittade nått att ha på mig. Vi plocka...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards